|
|||
A Bagoly üzenő táblái OWL's message boards | |||
A Bagoly napi penzuma 3 kérdéssel
A kvíz- és fotóportált működteti és frissíti családi és baráti segítséggel: - Quiz portal and photo gallery are maintained by: GLobe Master Studio : secure and colourful world of cards - kártyák biztonságos és színes világa
A Bagoly fotógalériája OWL's Photo Gallery Kiemelt témák Best.GLobePhoto.net Highlighted topics Kérdések, képek, válaszok, magyarázatok Szuper-Q8 GLobehoto.Owl.hu GLobePhoto.net HungaryPhoto.net Budapest.HungaryPhoto.net
Albers, Josef (1888, Bottrop - 1976, New Haven) A Bauhaus tanára. Absztrakt képein a színek térhatását és kifejezőerejét kutatta. Tisztelet a négyzetnek Transzformáció No.24. Angelico, Fra (1378, Vicchio di Mugello - 1455, Róma) Dominikánus szerzetes, a kora reneszánsz derűs színvilágával bensőséges kapcsolatot teremt a vallásosság és az emberi érzések között. Arcimboldo, Giuseppe (1527 körül, Milánó - 1593, Milánó) Manierista festő. Játékos-bizarr, gyümölcsökből, virágokból, zöldségekből és állatokból komponált portréi tették híressé. Balla, Giacomo (1871 - 1958) Olasz futurista festő, akit elsősorban a modern világ dinamizmusát jelképező mozgás érdekelt. Bartolommeo, Fra (1472 - 1517) Michelangelo és Raffaello barátja. Zseniálisan élénk festményeket alkotott vallásos témákról. Eredeti nevét (Baccio della Porta) akkor változtatta meg, amikor Savonarola hatására csatlakozott a dominikánusokhoz. A feltámadott Krisztus szentekkel Baugin, Lubin XVII. századi francia festő, főleg a csendéletfestészetben jeleskedett. Bellini, Gentile (1429 - 1507) Neves művészcsaládban született a reneszánsz művész. Apja Jacopo, öccse Giovanni Bellini. A konstantinápolyi udvarnál is dolgozott. A Szent Kereszt csodája a San Lorenzo hídnál Bellini, Giovanni (1430 körül, Velence - 1516, Velence) A velencei reneszánsz egyik legnagyobb mestere. Az elsők között vette át az olajfestés technikáját. A San Zacciara oltárképe Öltözködő nő Bellmer, Hans (1902 - 1975) Szürrealista festő és reklámgrafikus, aki kegyetlenül leleplezi az élet erotikus erőit. A modern erotikát munkáiban sikerült kiragadnia a bűntudat és a közönségesség kötelékei közül. Bernini, Giovanni Lorenzo (1598 - 1680) Az itáliai barokk kiemelkedő művésze, mint szobrász alkotta a legnagyobbakat. Az ő építészeti elképzelése szerint alakították ki a Szent Péter teret. Bierstadt, Albert (1830 - 1902) Mesterien ábrázolta az amerikai nemzet romantikus érzületét. A XIX. századi amerikai iparosodás arra ösztönözte, hogy a gyönyörű természeti tájakat lefesse. Hatalmas vásznait nagy részletgazdagság jellemzi. Blake, William A XVIII. század romantikus festője. Nyomatokat is készített, ezzel is keresve a festészetben a váratlan hatásokat eredményező megoldásokat. Boccioni, Umberto (1882, Reggio di Calabria - 1916, Verona mellett) A futurizmus alapítóinak egyike. Vásznain a modern civilizáció témáit, a modern ember lelkiállapotait ültette át vibráló színekbe és mozgáseffektusokba. Bonnard, Pierre (1867, Fontenay-aux-Roses - 1947, Le Cannet) A szimbolista nabik egyik alapítótagja, enteriőrjei posztimpresszionista tűzzel ragyognak. Bosch, Hieronymus (1450 körül, s’Hertogenbosch - 1516, s’Hertogenbosch) Erkölcsi célzattal festette apokaliptikus, groteszk-szatirikus látomásait, melyek nagy hatással voltak századunk szürrealistáira is. Botticelli, Sandro (1455, Firenze - 1510, Firenze) A firenzei reneszánsz kiemelkedő alakja. Allegorikus képein új életre keltette az ókori mitológiát. Bouts, Dierick (1420 - 1475) Vallásos témájú képein már érezhető a perspektíva-ábrázolás szabályainak ismerete. Boyd, Arthur (1920 - 1987) Az ausztrál születésű angol művész képeinek legjava a szenvedéllyel, a bűnnel és az árulással foglalkozik. Braque, Georges (1882, Argenteuil - 1963, Párizs) Kubista festő, a legtalálékonyabbak egyike. Kollázstechnikával készült csendéletei formai struktúrákra bontják a képteret. Iparvidék Rio Tintóban A fekete asztal Bruegel, Pieter (1525-30 körül, Breda? - 1569, Brüsszel) Lenyűgöző közvetlenséggel megfestett zsánerképein életre kelnek korának közmondásokba foglalt hiedelmei, szokásai és mindennapjai. Calder, Alexander (1898 - 1976) Amerikai korai kinetikus művész. Ő találta fel a mobilt. Mobiljainak magassága 4-5 méter, egyik ilyen mobilja a New York-i J. F. Kennedy repülőtéren látható. Caravaggio, Michelangelo Merisi da (1573, Caravaggio - 1610, Porto d’Ercole) Az olasz barokk legjelentősebb festője. Újszerű, drámai fénykezelés és a hagyományos motívumok egyéni értelmezése tünteti ki művészetét. Szent Pál megtérése Hitetlen Tamás Cézanne, Paul (1839, Aix-en-Provence - 1906, Aix-en-Provence) A klasszikus modern festészet atyja, a XX. Század művészetének egyik legfontosabb úttörője. A természet formáit mértani elemekre redukálta, képeinek rendje a színek önálló értékére épül. Kártyázók Almák és narancsok Húshagyókedd Önarckép kalapban Chagall, Marc (1887, Vityebszk - 1985, Saint-Paul-de-Vence) Orosz származású festő. Képeinek költői álomvilága misztikus-vallásos és általános emberi témákat jelenít meg. Chirico, Giorgio de (1888, Volozs - 1978, Róma) A “pittura metafisica” legjelentősebb képviselője. Képeinek mágikus világa nagy hatással volt az egész szürrealizmusra. Az idő titka Egy távozás rejtélye A filozófus meghódítása Christiansen, Hans (1866 - 1945) A szecessziót Németországban “Jugenstil”-nak nevezték, melynek jellegzetes illusztrátora volt Hans Christiansen. Illusztrációit a jugenstil legtipikusabb vonásai jellemzik (görbe vonalak, növényi formák). Corot, Jean-Baptiste Camille (1796, Párizs - 1875, Párizs) Finom portrék és hangulatos tájképek festője, a barbizoni iskola tagja. Plein air festészetével az impresszionisták egyik előfutára. Courbet, Gustave (1819, Ornans - 1877, Vevey) A realista festészet megteremtője és legnagyobb mestere. Elkötelezett képein forradalmi-szociális eszmék tükröződnek. Cross, H. E. A XIX. század végének művésze, Seurat, az impresszionista festő tanítványa, akitől átvette a pontszerű színfoltokon alapuló festésmódot (pointillizmus). Dali, Salvador (1904, Figueras - 1989, Figueras) Szürrealista festő. A klaszikusokat idéző technikai tökéllyel megfestett, a pszihoanalízis hatását tükröző vásznain verista álomképeket örökített meg. David, Gerard (1450 - 1523) A németalföldi festő korának nagy mesterei közé tartozott. Vallásos tárgyú képeket és tájképeket egyaránt festett, melyeket gazdag színek és aprólékos kidolgozás jellemzett. David, Jacques Louis ( 1748, Párizs - 1825, Brüsszel) A francia klasszicizmus legfontosabb alakja. Az antik pásztort idéző történelmi ábrázolásai a kompozíció és a színkezelés tisztaságával tűnnek ki. Delacroix, Eugéne (1798, Párizs - 1863, Párizs) A romantika képviselője, fontos művészetelméleti írások szerzője. Szakított a klasszicisták rajzszerű, a vonalat hangsúlyozó művészetével, és helyette a szín és az árnyék színes reflexeit, valamint a mozgást és a kifejezést ragadta meg vásznain. Derain, André (1880, Chatou / Párizs - 1954, Garches / Párizs) A fauvista csoport fontos résztvevője, a mozgalom alapító tagja. A londoni kikötő Henri Matisse arcképe Dix, Ottó (1891, Gera - 1969, Singen) A Neue Sachlichkeit képviselője. A taszító, a rút kidomborításával kívánt szólni a néző lelkiismeretéhez. Sylvia von Harden újságíró portréja Duccio de Buoninsegna (1255 - 1319) Az olasz sienai festőiskola képviselője, melynek jellemzője a bizánci hagyományokat követő képszerkesztés, valamint a nyugati gótika vonalvezetése. Dürer, Albrecht (1471, Nürnberg - 1528, Nürnberg) Német festő és rajzművész. Arányosságot és emberi harmóniát sugárzó életműve az olasz reneszánsz hatásáról árulkodik. Lovag, Halál és Ördög rézmetszet Nyúl Önarckép kesztyűkkel Eyck, Jan van (1390 körül, Maaseyck / Mastricht - 1441, Brugge) Éles szemű megfigyelésre épülő festészete jelentősen hozzájárult az olajtechnika tökéletesítéséhez, realizmusa új utakat nyitott a reneszánsz kibontakozó művészetében. Gilles Binchois képmása Szent Jeromos Fantin-Latour, Henri Hagyományos festőként kezdte, de romantikus látásmódja eltávolította az akadémikus felfogástól. 1863-ra már az impresszionista barátaival állít ki. Csendélet, csoportos jelenetek festése, litográfiák készítése jellemzi. Fontana, Lucio (1899, Rosario di Santa Fe - 1968, Comabbio) Olasz festő, aki a képfelületet - mintegy a harmadik dimenzió szemléltetésére - vágásokkal tagolta. Friedrich, Caspar David (1774, Greifswald - 1840, Drezda) A német romantika legjelentősebb festője. Tájképein összetett jelképiség vonul végig. Gauguin, Paul (1848, Párizs - 1903, Atuona / Hiva Oa) Francia festő, aki az archaikus és eredeti után kutatva egy csendes-óceáni szigeten kötött ki. Képei a posztimpresszionizmus és a szimbolizmus szuggesztív szintézisét testesítik meg. Giotto di Bondone (1267 körül, Colle di Vespignano - 1337, Firenze) Itáliai festő. Realisztikus felfogása, tér-és emberábrázolásának földközelisége az újkori festészet úttörő alakjává tette. Szt. Ferenc kiűzi az ördögöket Arezzóból Gogh, Vincent van (1853, Groot Zundert - 1890, Auverssur-Oise) A kései impresszionizmus nagy alakja. Pasztózusan gazdag, expresszív színkezelésével és dinamikus vonalvezetésével a modern festészet egyik előfutára. Goya, Francisco (1746, Fuendetodos - 1828, Bordeaux) Spanyol udvari festő, a társadalmi állapotok éles szemű megfigyelője. Mélyreható, szuggesztív képsorai a modern festészet szín-és ritmusvilágát vetítik előre. El Greco (1541 körül, Kréta - 1614, Toledo) A manierizmus kései korszakának kiemelkedő alakja. Eksztatikus-látomásos stílusát valószerűtlenül izzó fénykezelés és megnyújtott formák tüntetik ki. Az Apokalipszis ötödik pecsétje Grünewald, Matthias (1480 körül, Würzburg - 1528, Halle / Saale) A német reneszánsz kiemelkedő alakja. A bibliai témákat szokatlan színkezeléssel, életközelien ábrázolta, ezzel újszerű, misztikus képi világot teremtett. Hals, Franz (1581 / 85, Antwerpen - 1666, Haarlem) Holland festő. Laza ecsetkezeléssel megfestett, az emberi tartalom újszerű megragadására törekvő arcképei jelentősen hozzájárultak a portréfestészet fejlődéséhez. Hartung, Hans (1904 - 1992) A német születésű festő az absztrakt festészet képviselője. Jellegzetes könnyed, elegáns munkáiban általában kalligráfiát alkalmaz. Festményeinek általában nincs címe, csupán számok különböztetik meg őket. Holbein, Hans, ifj. (1497 / 98, Augsburg - 1543, London) A reneszánsz utolsó nagyjainak egyike. Portréművészete mesterien ötvözi a jellemábrázoló érzéket a részletek hű és pontos megrajzolásával. Kandinszkij, Vaszilij ( 1866, Moszkva - 1944, Neuilly-sur-Seine) Az expresszionizmus kiemelkedő képviselője, a “Der Blaue Reiter” vezéralakja, művészetelméleti írások szerzője. Munkássága mérvadóan hozzájárult az absztrakt festészet fejlődéséhez. Orosz szépség tájban Tanulmány a kompozíció No.7. Kirchner, Ernst Ludwig (1880, Aschaffenburg - 1938, Davos A “Die Brücke” alapítótagja, a német expresszionizmus fontos alakja. Zaklatott-szögletes stílusú képei a nagyvárosi élet jeleneteit örökítik meg. Klee, Paul (1879, München-buchsee / Bern - 1940, Locarno) Századunk egyik legeredetibb festője a figurativitástól jutott el sajátos félabsztrakt képnyelvéig. Gyakran szellemes és szándékoltan gyermeki jelekből építi fel hieroglifikus kompozícióit. Klimt, Gustav (1862, Bécs - 1918, Bécs) A bécsi Sezession alapítótagja, síkszerű-ornamentális stílusával a bécsi szecesszió legfontosabb mestere. Leonardo da Vinci (1452, Vinci - 1519, Amboise) A reneszánsz legnagyobb mestereinek egyike, az “homo universale”, a minden iránt fogékony művész-ember eszményének megtestesítője. A festészet fejlődésére kemény kontrasztoktól mentes “sfumato-technikája” volt nagy hatással. A hermeniles hölgy Ágaskodó ló Mona Lisa Léger, Fernard (1881 - 1955) A kubista festő azt vallotta, hogy “a 3 fő plasztikai érték, a Vonal, a Forma és a Szín” egyensúlya hozza létre a plasztikai intenzitás állapotát, melyből a modern világ ábrázolásához nélkülözhetetlen dinamizmus sarjad. Lichtenstein, Roy (1923, New York - ) A pop art egyik legfontosabb alakja. Képeinek anyagát a médiákból és a képregényekből meríti. Lippi, Filippino (1457 - 1504) Hírnevét freskóinak köszönheti. Együtt dolgozott Botticellivel, apja korábbi tanítványával. Az antik romok tanulmányozása érződik festményein. Liszickij, El (1890, Pocsinyok - 1941, Moszkva) Sztereometrikus, építészeti hatású formái jelentősen hozzájárultak az európai konstruktivizmus fejlődéséhez. Lohse, Richard (1943 - 1970) Az intellektuális absztrakciók nagy mestere. 30 szabályos függőleges árnyalat, piros átlókkal Magritte, René (1898, Lessines - 1967, Brüsszel) Szürrealista festő. Zavarba ejtő, meghökkentő képzettársításokból építkező vásznai megkérdőjelezik a kép realitását. Malevics, Kazimir (1878, Kijev mellett - 1935, Leningrád) A szuprematizmus legfontosabb képviselője. Elvetett minden ábrázoló funkciót, s a tiszta mértani formákra összpontosítva igyekezett kiiktatni mindenfajta emocionalitást. Manet, Edouard (1832, Párizs - 1883, Párizs) Francia festő a naturalizmus és az impresszionizmus határán. Lemondott a térbeliség illúziójáról, helyette a felületek és színek elosztása és a tiszta festői hatás érdekelte. Martini, Simone A XIV. század elején alkotó sienai művész, akit vonzott a francia gótika. Az avignoni pápai udvar festője és Petrarca nagy barátja volt. Matisse, Henri (1869, Le Cateau - 1954, Nizza) A fauvizmus legfontosabb alakja. A tiszta színt a kifejezés és a kompozíció kizárólagos eszközévé tette. Michelangelo Buonarroti (1475, Caprese - 1564, Róma) Festő, szobrász, építész, az érett reneszánsz legnagyobb mestereinek egyike. Sokoldalú életműve mérvadó hatást gyakorolt a manierizmus, majd a barokk fejlődésére. Millet, Jean-Francois (1814, Gruchy - 1875, Barbizon) Realista festészete korának mindennapi életét ábrázolja a naturalista eszközökkel. Miró, Joan (1893, Barcelona - 1983, Palma de Mallorca) Absztrakt festő, akinek derűsen lebegtetett, misztikus-játékos jelnyelve egy-egy asszociáció erejéig mégis megidézi a tárgyi világot. Alakok az éjszakában, akiket a csigák csillámló nyomvonala vezérel Modigliani, Amadeo (1884, Livorno - 1920, Párizs) Ikonszerű, lírai hangvételű női aktok és arcképek festője. Moholy-Nagy László (1895, Bácsborsod - 1946, Chicago) A Bauhaus tanára. Képein a fényt és a mozgást tanulmányozta, így jutott el a kinetikus objekt-művészetig. Mondrian, Piet (1872, Amersfoort - 1944, New York) A holland “De Stijl” csoport alapító tagja, a geometrikus konstruktivizmus meghatározó úttörőinek egyike.keveretlen színekből, illetve fehérből és feketéből építkező kompozícióin egyfajta univerzális harmónia megragadására törekedett. Monet, Claude (1840, Párizs - 1926, Giverny) Fény - és színfestészetével, a fényviszonyokat elemző, a látható világot színfoltokra bontó piktúrájával az impresszionizmus meghatározó alakja. Öregkori virágábrázolásai még egyszer összefoglalják, s meg is haladják az impresszionizmus eredményeit. Saint-Lazare pályaudvar A roueni katedrális nyugati homlokzata teljes napfényben Moreau, Gustave (1826 - 1880) Szimbolista festő, munkájára jellemző, hogy szívesen merített ihletet a mitológiából vagy az irodalomból. Munch, Edvard (1863, Loten - 1944, Ekeley / Oslo) Norvég festő, az expresszionizmus előfutára. Képein a modern ember alapvető érzelmeit, a szorongást, a rettegést és a halált ábrázolta. Nolde, Emil (1867, Nolde - 1956, Seebüll) A német expresszionizmus jelentős alakja. Harsány, kontrasztokban gazdag akvarelljeit, olajképeit és fametszeteit szenvedélyes ecsetkezelés jellemzi. Organ, Bryan (1935 - 1980) Az angol grafikus és festő az emberi jellem éles szemű megfigyelője volt. Az angol királyi család udvari festője volt. Peale, Raphaelle Cézanne utáni kubista, akinek festményeire a tárgyak felbontása és újjáépítése a jellemző. Picasso, Pablo (1881, Malaga - 1973, Cannes mellett) A XX. Század egyik legnagyobb művésze. A kubizmus megalapítója, örök kísérletező, akinek munkássága nagy hatással volt a következő nemzedéke. Guernica Fátyoltánc Az avinoni kisasszonyok Pinturicchio, Bernardino di Betto (1454 - 1513) Reneszánsz festő, aki freskóin a kor hangulatát idézi fel. A színek frissessége, a fény, a rajz finomsága képeinek jellemzője. Pisanello, Antonio Pisano (1395 - 1455) A gótikus stílus egyik kiemelkedő olasz képviselője. Számos, állatokat ábrázoló rajza a természet realisztikus bemutatása iránti érdeklődéséről tanúskodik. Pissarro, Camille (1830, St. Thomas - 1903, Párizs) Impresszionista festő, grafikus. A Pont Royal és a Louvre környékén Pollock, Jackson (1912, Cody - 1956, East Hampton) Az akciófestészet amerikai úttörője. Csöpögtetett képei mérvadóan hozzájárultak az amerikai festészet fejlődéséhez. Raffaello, Santi (1483, Urbino - 1520, Róma) Az érett reneszánsz kiemelkedő alakja. Alakábrázolását lágy modellálás és harmonikus arányok, tájfestészetét gazdag hangulatiság jellemzi. Rauschenberg, Robert (1925, Port Arthur - ) Kollázsai és asszamblázsai a pop art úttörő alakjává tették. Ún. combined painting-jei - vegyes festményei - már átmenetet képeznek a hagyományos kép és az objekt között. Rembrandt, Harmenszoon van Rijn (1606, Leiden - 1669, Amszterdam) A XVII. Század legnagyobb mestere, festő, metsző és rajzművész. Fény-árnyék festészete és ábrázolásmódjának lélektani finomsága új aspektussal gazdagította a barokk művészetét. Renoir, Pierre-Auguste (1841, Limoges - 1919, Cagnes) Az impresszionista mozgalom alapító tagja. Képeit csillogóan színes fényfátyollal vonta be. Az esernyők Lábát törlő fürdőző Rohner, Georges (1913 - ) Jól érezhető művei mélyén a kubizmus hatása. Arra törekszik, hogy a képein látható rend természetesnek tűnjék. Kompozícióit a költői geometria jellemzi. Rossetti, Dante Gabriel (1828, London - 1882, Birchington-on-Sea) A preraffaeliták központi alakja. Esztétizáló, eszményítő emberábrázolása példát mutatott a szecessziónak is. Rousseau, Henri (1844, Laval - 1910, Párizs) A naiv festészet francia mestere. Költői képein egzotikus álomvilágok kelnek életre. Rubens, Pieter Paul (1577, Siegen - 1640, Antwerpen) A flamand barokk legnagyobb festője. Bravúros fénykezelés, érzékiség, színpompa és reprezentáció ötvöződik életművében. Rubljov, Andrej A moszkvai bizánci iskola képviselője, a XII. század híres ikonfestője. Festményeit a humanista ábrázolás jellemzi. Schwitters, Kurt (1887, Hannover - 1948, Ambleside) A dadaizmus legfontosabb, legsokoldalúbb egyéniségeinek egyike. Anyagképekből és kollázsokból fejlesztette ki sajátos művészetét, a “MERZ”-et. Seurat, Georges (1859, Párizs - 1891, Párizs) A pointillizmus megalapítója. A színelmélet elmélyült tanulmányozására alapozta festészetét. Spencer, Stanley (1891 - 1959) Képzeletdús, életszerű festmények, humánus megoldások jellemzik. Assisi Szent Ferenc és a madarak Tiepolo, Giovanni Battista (1696, Velence - 1770, Madrid) Nagyszabású, mozgalmassággal teli mennyezetfreskók és szelíd pasztellszínekkel, merész fénykezeléssel komponált táblaképek festője. Tintoretto, Jacopo Robusti (1518, Velence - 1594, Velence) A velencei reneszánsz legnagyobb mestereinek egyike. Meghökkentő perspektívákkal és színpadias fényeffektusokkal drámai mozgalmasságot kölcsönzött képeinek. Tiziano, Vecellio (1477, vagy 1488 / 90 körül, Pieve di Cadore - 1576, Velence) A velencei reneszánsz érett korszakának legjelentősebb meghatározó alakja. Munkásságát elsősorban a virtuóz színkezelés tünteti ki. Toulouse-Lautrec, Henri de (1864, Albi - 1901, Chateau Malromé) Francia festő, grafikus. Környezettanulmányai és plakátrajzai érzékletes képet adnak a múlt századvégi Párizs bohém világáról. A rue des Moulins szalonjában Jane Avril tánc közben Turner, Joseph Mallord William (1775, London - 1851, London) A tájképfestészet nagy mestere és megújítója. Atmoszférikus, fényfoltokká oldott tájábrázolásai nagy hatást gyakoroltak az impresszionistákra. Utrillo, Maurice (1883 - 1950) A Mont Martre-on élő festő munkáit finom kolorit, kiegyensúlyozott kompozíció, az atmoszféra mesteri ábrázolása jellemzi. Vallotton, Félix (1865 - 1925) Egyike a nabiknak, akire nagy hatással volt Gauguin szimbolizmusa, tompa, tiszta színei. A természet után fest, de nem a múló pillanat, hanem a tapintható formák, a színek megragadása érdekelte. Vasarely, Victor (1908, Pécs - 1997, Párizs) Magyar származású, sok évet Franciaországban élt művész. Jellegzetes op-art képei tették világszerte híressé. Velázquez, Diego (1599, Sevilla - 1660, Madrid) A spanyol barokk udvari festője. Bravúros kompozícióin lágy, az anyag tulajdonságait kiemelő színkezeléssel mesteri fény - és színeffektusokat ért el. Watteau, Jean Antoine (1684, Valenciennes - 1721,Nogent-sur-Marne) Elsőként vitte vászonra a “gáláns ünnepeket”, az udvari életből és a komédiából vett jeleneteket. Wood, Grant (1892 - 1930) Az amerikai művész egész életét Iowa államban töltötte, és a regionalizmus képviselője lett. Ez a realista irányzat É-Amerikában terjedt el, arra a vágyra épült, hogy az amerikai művészek saját környezetüket fessék le, és szakadjanak el az európai kultúrától. Wyeth, Andrew (1917 - ) Nagy hatást gyakorolt a II. világháború utáni amerikai művészetre. Az amerikai vidéket ábrázolta, a végtelenséget, a magányt, az elszigeteltséget. Zorn, Anders (1860 - 1920) Kora egyik legkiválóbb svéd művésze, akit vibráló színei, ecsetkezelése miatt az impresszionistákkal rokonítanak, de zárt formái, a fény és a természetes érzések ábrázolása inkább a századforduló skandináv festészetére jellemzőek. Az itt bemutatott képek az
OWL Studio kérdései között is megtalálhatók, a nagyképes változataikkal
együtt. A kvíz- és fotóportált a Globe Master Studio működteti családi és baráti segítséggel. A Bagoly fotógalériája OWL'S photo gallery
Ha később nem
emlékszel webcímünkre, csak annyit írj a
Google-ba:
bagoly festészet , vagy globe owl és megtalálsz bennünket az első helyen!
Küldd el a Bagoly hírét azoknak, akiket szeretsz, de azoknak is,
akiket kevésbé szeretsz!
Karácsonyi képek - Christmas -
Budai Vár -
Halászbástya -
Városliget
-
Templomok -
Épületek -
Szobrok -
Színházak-múzeumok -
My best
-
Budapest
sights
-
Városok, települések
-
Újbuda -
Természet-fotók
-
Fáraó kincsei -
Tutankhamun's treasures
-
Országház -
Parliament
-
Kulturális események képekben -
Culture events |